Hiro

نحوه کار با gps xima s10

بهترین نوع GPS گیرنده‌های چند فرکانسی هستند که قادر به دریافت تمام سیگنال‌ها هستند، بنابراین اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.امروزه دیگر GPSهای تک فرکانس و دو فرکانس مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و منسوخ شده‌اند زیرا گیرنده‌های چند فرکانسی  یا مولتی فرکانس بسیار کامل‌تر هستند.یکی از انواع گیرنده (GPS) های چند فرکانسی،  GPS xima s10است. ما در این مقاله، درباره نحوه کار با GPS xima s10 و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

معرفی گیرنده ایستگاهی دقیق xima s10

این گیرنده بسیار کامل و جامع است که تمام نیازهای شما برای گیرنده دیجیتال را برآورده می‌کند. این گیرنده از تمام سامانه های موقعیت‌یابی پشتیبانی می‌کند.

می‌توانید از این گیرنده برای پروژه‌های مختلف مانند SIMAC استفاده کنید. این گیرنده دارای مزایای زیادی است که آن را به یکی از پرفروش‌ترین GNNS ها تبدیل کرده است. نحوه کار با GPS xima s10 بسیار ساده است، به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارد.

برنامه هیرو مپ
کار با برنامه هیرو مپ

ویژگی‌های گیرنده مولتی فرکانس xima s10

می‌توان گفت که این گیرنده مولتی فرکانس یکی از کاملترین GNSS ها به شمار می‌آید و ویژگی‌های آن باعث این اتفاق می‌شود. ویژگی‌های این GPS شامل موارد زیر است:

۱_ باتری بسیار قوی

باتری این دستگاه از نوع لیتیوم بوده و ظرفیت آن ۱۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. این باتری قدرتمند به شما امکان می‌دهد با یکبار شارژ ۱۶ تا ۱۷ ساعت بدون وقفه از آن استفاده کنید.

۲_ قابلیت برداشت اطلاعات بدون اینترنت

این ویژگی یکی از ویژگی‌های فوق العاده این GPS است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی کار خود را در مناطقی که اینترنت پشتیبانی نمی‌شود انجام دهید.

۳_ مقاومت بسیار بالا

این گیرنده مولتی فرکانس حتی در شرایط سخت عملکرد بسیار خوبی دارد. این GPS کارایی خود را تا عمق یک متر آب از دست نمی‌دهد. از xima s10 می‌توان در دمای بسیار پایین منفی ۴۰ درجه و دمای بسیار بالا تا ۶۵ درجه استفاده کرد.

۴_ دارای نرم‌افزار رایگان

می‌توانید برنامه Hero Map را به صورت رایگان بارگیری کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

۵_ حافظه ۱۶ گیگابایت

این دستگاه دارای ۱۶ گیگابایت حافظه است که قابلیت اتصال فلش را نیز دارد.

۶_ حسگر IMU و بازیابی اطلاعات با انحراف

نحوه کار با GPS xima s10  بسیار ساده است و این به همراه ویژگی‌های ذکر شده، این GPS را بسیار مفید کرده است.

نحوه پیاده سازی نقاط با جی پی اس  Xima S10

به دلیل دقت بسیار بالای جی پی اس افراد و مشاغل زیادی به تعیین نقاط با جی پی اس تکیه می کنند. امروزه آنقدر جی پی اس ها دقیق شده اند که از آنها برای اندازه گیری رانش قاره ها استفاده می شود. وظیفه اصلی یک جی پی اس محاسبه دقیق موقعیت ها و نقاط است. ماژول های جی پی اس Xima S10 مختصات طول و عرض جغرافیایی نقطه مورد نظر را مشخص می کنند. سپس با کمک الگوریتم های خود مختصات دقیق نقطه را مشخص می کنند و خروجی را به صفحه نمایش ارسال می کنند.

با کمک جی پی اس XIMA S10 می توانید به سادگی و با دقتی بسیار بالا و سانتی متری اطلاعات را برداشت کرده و خروجی بگیرید. برای پیاده سازی نقاط در این گیرنده مولتی فرکانس باید ابتدا نقاط را پیاده سازی کنید. برای پیاده سازی نقاط در جی پی اس XIMA S10 باید از نرم افزار هیرو مپ استفاده کنید.

نحوه کار با gps xima s10 در نرم افزار هیرو
نرم افزار هیرو مپ

پیاده سازی نقاط در جی پی اس XIMA S10 با هیرو مپ

هدف از پیاده سازی نقاط یافتن مختصات دقیق نقاط مورد نظر است. شما با استفاده از نرم افزار هیرو مپ می توانید به سادگی نقاط را پیاده سازی کنید. پیاده سازی نقاط در هیرو مپ در دو مرحله انجام می شود که عبارتند از:

  • نمایش نقشه
    با کمک نقشه شما می توانید جهت و مختصات نقاط دور را هم به سادگی مشخص کنید.
  • نمایش نقطه هدف
    زمانی که شما در هیرو مپ به فاصله 40 سانتی متری از نقطه مورد نظر نزدیک می شوید یک حباب الکترونیکی فعال می شود تا شما ساده تر بتوانید نقطه هدف و گیرنده را برطرف کنید.

پیدا کردن موقعیت نقاط روی زمین با HIROMAP

درباره GPS xima s10

گیرنده چند فرکانسی Xima S۱۰ مجهز به برد سری Phantom از شرکت آمریکایی Hemisphere است.

این برد از ۸۰۰ کانال مختلف سیگنال‌های ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند که موقعیت دقیق را سرعت می‌بخشد و در حین کار با دستگاه به سانتی متر دقت می‌رسد.

این برد از تمام سیستم‌های موقعیت‌یابی از جمله GPS، GLONASS، BeiDou و Galileo پشتیبانی می‌کند و با نرخ به روزرسانی ۵ هرتز، مشاهدات ماهواره‌ای بیشتری را در واحد زمان ذخیره می‌کند.

تفاوت بین xima s۱۰ و سایر گیرنده‌های چند فرکانسی

در سایر گیرنده‌های چند فرکانس، برای جمع آوری داده‌ها با دقت و سانتی متر بسیار بالا، استفاده از گیرنده‌های چند فرکانسی در کنار سایر سیستم‌های ماهواره‌ای ضروری است. در صورت‌عدم دریافت سیگنال GPS، بازیابی اطلاعات از راه دور امکان‌پذیر نیست.

۱_ تفاوت GCS چند فرکانس

با افزودن سیستم مستقل یا فناوری Athena به GPS xima s10 ، می‌توانید اطلاعات را با کمک هر مکان‌یاب بدون نیاز به سیستم مکان‌یاب GPS بازیابی کنید.

۲_ تیلت سنسور IMU

یکی از مشکلاتی که مهندسان با آن روبرو هستند این است که نقاطی که باید هماهنگ شوند در کنار پنجره‌ها یا دیوارهای بلند قرار دارند یا دسترسی آسانی به آن نقاط وجود ندارد. تیلت سنسور با حذف GPS از حالت عمودی، موقعیت مورد نظر را ممکن می‌سازد.

تیلت سنسور چیست؟

حتماً در حین حذف ویژگی‌های مختلف با این مشکل روبرو شده‌اید که نقاطی که باید برداشته شوند در کنار دیوار بلند بوده یا حتی نقاط دسترسی مستقیم وجود نداشته است.

فناوری Tilt Survey یا تیلت سنسور به کاربر اجازه می‌دهد تا مختصات نقاطی که در آنها امکان نگه داشتن گیرنده بصورت قائم وجود ندارد را با کج کردن گیرنده بدست آورد.

گیرنده مولتی فرکانس Xima S10 به جای استفاده از سنسور مغناطیسی، از سنسور IMU استفاده می‌کند.

تیلت سنسور چیست؟
مارمرد تیلت سنسور

کاربر حتی می‌تواند دو برابر آی تی و زاویه انحراف گیرنده چند فرکانسی را تا ۶۰ درجه افزایش داده و برداشت آن را با دقت سانتی متر یکسان انجام دهید. لازم به ذکر است که این ویژگی برای گیرنده‌های چند فرکانس GPS Xima S10 اختیاری است.

سایر ویژگی‌های GPS Xima S10 شامل موارد زیر است:

  • مجهز به برد پیشرفته نیمکره آمریکا
  • سرعت بسیار بالا در جمع آوری اطلاعات
  • برد بسیار بالا
  • محصولات با کیفیت و ساخت داخلی
  • بلوتوث بسیار قوی
  • قابلیت دریافت ۸۰۰ کانال
  • چند فرکانسی بودن
  • ضبط داده و بارگیری GPS از طریق پورت USB
  • قابلیت اتصال به سیستم‌های CORS مانند شمیم، هدی، سمت، سیما، …
  • موقعیت‌یابی با روشهای استاتیک، RTK، PPK و PPP
  • امکان دریافت اصلاحات ماهواره‌ای از ماهواره‌های L-Band
  • فناوری ΑRTK به منظور حفظ دقت در هنگام اختلال در اصلاحات RTK
  • فناوری SureTrack برای پردازش RTK با قابلیت اطمینان بالا
  • دقت سطح در حالت RTK: 8mm + 0.5ppm
  • دریافت سیگنال از تمام سیستم‌های GPS، GLONASS، BeiDou، Galileo
  • پردازش RTK به عنوان یک سیستم مستقل، بدون وابستگی به یک سیستم خاص

نتیجه و جمع‌بندی

نحوه کار با GPS xima s10 مانند سایر گیرنده‌های چند فرکانس می‌باشد، با این تفاوت که این گیرنده دارای ویژگی‌های بیشتر و کار با آن راحت‌تر است.

برای خرید این GPS به سایت‌های معتبر که سازنده این GPS هستند مراجعه کنید. شما می‌توانید از این GPS برای جمع آوری اطلاعات حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد نحوه کار با GPS xima s۱۰

  1. آیا حمل GPS Xima S10 آسان است؟
    بله، این GPS دارای یک کیف حمل است که می‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید.
  2. حباب الکترونیکی این GPS در چه فاصله‌ای روشن می‌شود؟
    در فاصله ۴۰ سانتی متری، این حباب روشن می‌شود تا نقشه برداری آسان‌تر شود
  3. فناوری Athena چیست؟
    فناوری Athena یا فناوری سیستم مستقل به گیرنده چند فرکانسی این امکان را می‌دهد که بتواند از هر یک از سیستم‌های موقعیت‌یابی (GPS، GLONASS، BeiDou و Galileo) به تنهایی و بدون نیاز به سیستم موقعیت‌یاب GPS با دقت و دقت لازم استفاده کند.

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا