Hiro

کاربرد جی پی اس در کشاورزی چیست؟

کاربرد جی پی اس در کشاورزی چیست؟

جی پی اس کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های مختلف دارد. جی پی اس در کشاورزی به بهبود محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری زمین کمک می کند. همه فکر می کنند که تنها از جی پی اس برای نقشه کشی و موقعیت یابی استفاده می شود. جی پی اس کاربردهای بسیار گسترده ای دارد آیا با کاربرد جی پی اس در کشاورزی به خوبی آشنا هستید؟

جی پی اس در کشاورزی چه کاربردی دارد؟

کشاورزی جزو صنایع مهم هر کشور محسوب می شود. دیگر امروزه از روشهای قدیمی کشاورزی استفاده نمی شود و کشاورزی قدیمی منسوخ شده است. امروزه بیشتر کشاورزان از کشاورزی مدرن استفاده می کنند.

جی پی اس در کشاورزی تا چه حد موثر است؟
جی پی اس مهم ترین ابزار کشاورزی مدرن

کشاورزی مدرن این امکان را به کشاورزان می دهد تا به کمک جی پی اس از زمین خود نقشه برداری کنند و از رشد آفت ها جلوگیری کنند. اما کاربرد جی پی اس در کشاورزی به این موارد محدود نمی شود.

کاربردهای مهم جی پی اس در کشاورزی

جی پی اس امروزه به کشاورزان کمک بسیاری می کند تا از مزرعه خود بهترین بهره برداری را داشته باشند. کاربرد جی پی اس در کشاورزی شامل موارد زیر است:

  • کشاورزی مدرن با ردیابی آنلاین خودروهای کشاورزی

    امروزه قیمت ابزار آلات و محصولات کشاورزی بسیار بالا رفته است. دغدغه بزرگ کشاورزان همواره دزدیده شدن خودروها و ابزارآلات است که به کمک جی پی اس می توان آنها را ردیابی کرد.

    کاربردهای مهم جی پی اس در کشاورزی در سایت هیروگنس
    نقشه برداری با کمک جی پی اس
  • وضعیت آب و هوا را به کمک جی پی اس ردیابی کنید.

    کشاورزان زمانی که محصولات خود را در بهترین شرایط آب و هوایی بکارند بهترین نتیجه را نیز می گیرند. با کمک جی پی اس می توانید بطور دقیق پیش بینی آب و هوا را ببینید. 

  • نقشه برداری با کمک جی پی اس از زمین کشاورزی

    زمانی که شما مساحت زمین کشاورزی خود را به خوبی داشته باشید می توانید بذر پاشی را دقیق تر انجام دهید. به کمک جی پی اس می توانید مساحت دقیق زمین را محاسبه کنید و مقدار بذر مورد نیاز را به درستی تخمین بزنید.

جی پی اس می تواند در سم پاشی هم کمک کند؟

یکی از مشکلات بزرگی که کشاورزان با آن مواجه هستند زدن آفات به زمین کشاورزی است. به کمک جی پی اس می توان آفات را تشخیص داد و در زمان سم پاشی می توان به کمک جی پی اس بخش های آفت زده را به سم پاش ها معرفی کرد.

جی پی اس و تاثیر فوق العاده در سم پاشی مناسب
سمپاشی دقیق مزرعه با جی پی اس

در مناطقی که سم پاشی بدون کمک نیروهای انسانی انجام می شود جی پی اس نقش اصلی را دارد. جی پی اس می تواند بعد از این که از زمین کشاورزی نقشه برداری کردید نقشه دقیق محل آفات را به هواپیماهای سمپاش بفرستد.

کشاورزی دقیق چگونه انجام می شود؟

امروزه برای اینکه کشاورزی شما دقیق باشد شما باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. برای کشاورزی دقیق شما باید داده های جغرافیایی خاک و گیاه را به خوبی جمع آوری کنید. برای کشاورزی دقیق شما باید از ابزارآلات و روش های نوین کشاورزی استفاده کنید تا بهترین بهره وری را نیز داشته باشید. کشاورزی دقیق برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • هدایت ماشین آلات
  • نقشه برداری از زمین
  • نقشه برداری از محصول
  • برنامه ریزی در کشاورزی
  • نمونه برداری از خاک
  • در شرایط آب و هوایی سخت می توان کار کرد.
  • کنترل پراکندگی
  • در تعیین میزان استفاده از کودها

ابزار اصلی کشاورزی دقیق و مدرن جی پی اس است. زمانی که باران می بارد یا شرایط آب و هوایی دید را کم می کند با کمک جی پی اس می توان به سادگی در زمین کشاورزی کار کرد.

کاهش میزان کود دهی با جی پی اس

در گذشته کشاورزان به دلیل این که اطلاعات دقیق از مقیاس زمین و محصولات نداشتند مجبور بودند کود را در همه نقاط استفاده کنند که این امر هزینه آنها را افزایش می داد. امروزه با کمک جی پی اس می توان کود را به نقاط ضروری مزرعه رساند و مصرف کود را به حداقل رساند.

ماشین های کشاورزی از طریق سنسورهای خود اطلاعات محصولات را جمع می کنند سپس جی پی اس مکان دقیق محصولات را ثبت می کند. به این ترتیب در زمان کود دهی کود تنها به قسمت هایی از زمین که کمبود مواد مغذی دارد می رسد. با کمک چی پی اس در کشاورزی نوین میزان کود بسیار کاهش می یابد که باعث می شود تا هزینه کشاورزان بشدت پایین بیاید.

خرید جی پی اس نقشه برداری برای کشاورزی

با توجه به ضرورت استفاده از جی پی اس برای تهیه این می توانید به سایت هیروگنس مراجعه کنید. این سایت نمایندگی فروش جی پی اس های  مناسب نقشه برداری است. از بهترین محصولات این می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.     گیرنده XIMA S10L
     این گیرنده دارای دقت بسیار بالا و سانتی متری در نقشه برداری است.
  1.     گیرنده XIMA S10
    این گیرنده امکان نقش برداری در شرایط آب و هوایی نامناسب را برای شما فراهم می کند.

سخن پایانی

امروزه با توجه به بالا بودن هزینه های کشاورزی در این صنعت جای آزمون و خطا وجود ندارد. شما به خوبی با کاربرد جی پی اس در کشاورزی آشنا شدید و می دانید مهم ترین ابزار برای کشاورزی نوین و کاهش هزینه ها جی پی اس می باشد. برای خرید جی پی اس به سایت هیروگنس مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. مهم ترین منبع اطلاعاتی کشاورزان در کشاورزی دقیق چیست؟
    قطعا مهم ترین منبع اطلاعاتی کشاورزان عکس های هوایی است. این عکس ها به وسیله ماهواره ها تهیه می شوند.
  1.  قیمت جی پی اس نقشه برداری برای کشاورزی چقدر است؟
    بسته به نوع جی پی اسی که شما انتخاب می کنید قیمت متفاوت است. می توانید قیمت ها را در سایت هیروگنس مشاهده کنید.
  1. جی پی اس چقدر در سم پاشی موثر است؟
    به کمک جی پی اس می توانید از آفت زدن به مزرعه جلوگیری کرد اما در صورت آفت زدن به مزرعه به کمک جی پی اس نقطه دقیق آفات مشخص می شود و سم پاشی بسیار دقیق انجام می شود.

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا