Hiro

مشخصات گیرنده S10l

فناوری به کار رفته در گیرنده Xima S10 L:

گیرنده Xima S10 L یک گیرنده جی ان اس اس (GNSS)  نقشه برداری با توان دریافت تمامی سیگنال های ماهواره های جی پی اس (GPS)، گلوناس (GLONASS)، بیدو (BeiDue) و گالیله (Galileo) با فناوری 2020 می باشد. از جمله فناوری های نوین به کار رفته در گیرنده Xima S10 L می توان به فناوری های رصد مشاهدات  تحت تاثیر چند مسیری، فناوری EDS برای نرم کردن تفاضل اپکی، فناوری RA جهت الویت دهی به ماهواره ها با بهترین SNR، تیلت سنسور IMU تا انحراف 60 درجه اشاره نمود. گیرنده Xima S10 L دارای 800 کانال مجزا جهت پردازش سیگنال ماهواره های جی ان اس اس (GNSS) می باشد. این امر موجب می گردد تا Xima S10 L توان پردازش سیگنال های L1 C/A، L1 C، L2 P، L2 C را از ماهواره های جی پی اس (GPS)، سیگنال های G1، G2 از ماهواره های گلوناس (GLONASS)، سیگنال های B1i/B1C, B2i, B2a/B2b از ماهواره های بیدو (BeiDou)، سیگنال های E1, E5b/E5a از ماهواره های گالیله (Galileo) و سیگنال های ردیابی SBAS را به صورت آنی با نرخ به روز رسانی 10 هرتز داشته باشد.

دقت گیرنده Xima S10 L:

گیرنده Xima S10 L یک گیرنده نقشه برداری فوق دقیق به شمار می رود. دقت مسطحاتی این گیرنده در حالت برداشت استاتیک (Static) برابر با 3 میلیمتر برای بیس لاین های کوتاه و 3 میلیمتر با خطای 0.1 بخش در میلیون به اضای هر یک کیلومتر می باشد (هر ده کیلومتر 1 سانتیمتر خط افزایش می یابد)، در این حالت دقت ارتفاعی گیرنده Xima S10 L برابر با 3.5 میلیمتر برای بیس لاین های کوتاه و 3.5 میلیمتر با خطای 0.4 بخش در میلیون به اضای هر یک کیلومتر می باشد. در حالت تعیین موقعیت آنی شبکه ای نیز (Network RTK) دقت مسطحاتی 1 سانتیمتر با خطای 0.5 بخش در میلیون و دقت ارتفاعی Xima S10 L به 15 میلیمتر با خطای 0.5 بخش در میلون می رسد.

مشخصات ظاهری و منبع تغذیه گیرنده Xima S10 L:

گیرنده Xima S10 L یک گیرنده جی ان اس اس (GNSS) باظاهری زیبا و منحصر به فرد است. این گیرنده مقطعی مربعی شکل در ابعاد 17 سانتیمتری با ارتفاع 12 سانتیمتر دارد. وزن Xima S10 L بسیار سبک حدود 1.5 کیلوگرم بوده و روی بدنه آن 6 ال ای دی (LED) برای ارتباط ساده تر با کاربر در نظر گرفته شده است. چراغ های مذکور نماد اتصال بلوتوث، نوع موقعیت یابی، دریافت سیگنال ماهواره ها، تبادل اطلاعات، وضعیت باتری و نوع اتصال رادیو می باشد. منبع تغذیه گیرنده Xima S10 L شامل یک باتری لیتیوم یون 13000 میلی آپر ساعتی است که تا 16 ساعت عملکرد بی وقفه را به کاربر اطمینان می دهد.

درگاه های ارتباطی گیرنده Xima S10 L:

در طراحی نرم افزاری گیرنده Xima S10 L جهت رفاه حال هرچه بیتشر کاربران از تکنینک ها و قطعات روز دنیا استفاده شده است. از جمله آن ها می توان به بلوتوث (Bluetooth) ورژن 5 این گیرنده جهت ارتباط کنترلر با گیرنده اشاره نمود، که برد بسیار بالایی دارد. همچنین حافظه داخلی Xima S10 L تا 16 گیگابایت در نظر گرفته شده که تا 64 گیگابایت قابل ارتقا می باشد. این حجم بالا از حافظه داخلی بسیار برای جمع آوری داده های خام ماهواره ای مناسب بوده و موجب آسودگی خاطر نقشه برداران می شود. گروه هیرو (Hiro) جهت بهینه سازی هرچه بهتر در ارزش گذاری این محصول گزینه هایی همچون تیلت سنسور، تراز الکترونیکی، رادیو مودم داخلی و رادیو مودم خارجی را به صورت انتخابی برای کاربران در نظر گرفته اند. برد رادیو مودم داخلی این گیرنده 5 کیلومتر و برد رادیو مودم خارجی آن تا 30 کیلومتر می باشد. گیرنده مجموعا شامل 6 درگاه ارتباطی فیزیکی بوده که به ترتیب پورت های چند پین با کیفیت برای تغذیه، آپگرید، USB ها و … می باشند.

رابط کاربری گیرنده Xima S10 L:

نرم افزار نقشه برداری گیرنده نقشه برداری Xima S10 L، یک اپلیکیشن بسیار کاربرپسند با محیط نرم افزاری حرفه ای روی پلتفرم اندروید با نام HiroMap است. این نرم افزار توسط تیم برنامه نویسی با مدیریت فارغ التحصیلان رشته نقشه برداری، ژئودزی، الکترونیک و کامپیوتر نوشته شده و کلیه نیاز های یک نقشه بردار از جمله، برداشت RTK، برداشت Static، پیاده سازی و ابزار های کمکی CoGO را به همراه دارد. این اپلیکیشن رایگان دراختیار کاربران قرار می گیرد و محدودیت نصب روی تلفن های همراه را ندارد. از طرفی گروه هیرو (Hiro) یک گزینه پیشنهادی دیگر به صورت انتخابی تحت عنوان کنترلر صنعتی C20 را نیز پیشنهاد می نمایند. این کنترلر از اندروید 7 برخوردار است و تلفیقی از صفحه لمسی و صفحه کلید 21 دکمه ای برخوردار است. پردازنده Quadcore با توان پردازش 1.5 گیگاهرتز این کنترلر موجب گردیده تا در پردازش و برداشت های نقشه برداری بدون مشکل سربلند باشد.

شرایط محیطی گیرنده Xima S10 L:

گیرنده Xima S10 L، یک گیرنده نقشه برداری با استاندارد IP67 می باشد. به این معنا که توان عملکرد بالا در شرایط سخت محیطی را دارد. این گیرنده در دمای منفی 20 درجه سانتی گراد تا  مثبت 65 درجه سانتی گراد بدون وقفه به فعالیت خود ادامه می دهد. همچنین در مقابل آب مقاوم بوده و درصورت غوطه ور شدن در عمق 1 متری آب و همچنین سقوط از ارتفاع 2 متری مشکلی برایش پیش نخواهد آمد. این ویژگی موجب می گردد تا کاربران ایرانی در سراسر کشور در فشار های اتمسفری بالا یا پایین، در سرما و گرما، خشکی و رطوبت متقضی استفاده از گیرنده Xima S10 L گردند.

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا