Hiro

چرا خرید جی پی اس نقشه برداری امری ضروری است ؟

خرید جی پی اس نقشه برداری امری ضروری است

خرید جی پی اس نقشه برداری – در شرایط کنونی جی پی اس نقشه برداری و ماهواره ای به عنوان یک وسیله و ابزار کارآمد شناخته میشود. محاسبه بسیار دقیق مکان و موقعیت، سرعت شگفت انگیز که موجب شده کاربر وقت کمتری را برای برداشت و  نقشه برداری سرعت بالاتری بگیرد. با خرید جی پی اس و استفاده از آن در نقشه برداری، پروسه نقشه برداری از دقت بالاتری برخوردار خواهد بود. نقشه تهیه شده از مکان های مختلف مثل ساختمان یا پل از بالاتری دقت برخوردار خواهد بود. بعد از ذخیره اطلاعات بدست آمده در سیستم اطلاعات جغرافیایی میتوان از آن ها برای اندازه گیری و تحلیل های متفاوت استفاده کرد. امروزه مهندسان و کابران با استفاده از gps در کنار gis خروجی و محسابه های بهتر و دقیق تری دارند.

فواید جی پی اس نقشه برداری

خرید جی پی اس در نقشه برداری بسیار مهم است و نمیتوان آنرا کتمان کرد که برای رسیدن به بالاترین دقت برای محسابه نیاز داریم در ادامه به بررسی اجمالی فواید اسافاده از gps نقشه برداری میپردازیم.

استفاده در شرایط گوناگون

جی پی اس نقشه برداری را برای کاربران راحت کرده و باعث شده در شرایط آب و هوایی گوناگون خروجی نقشه برداری دقیق و درست باشد. حتی این امکان را فراهم کرده که از فاواصل دورتر نسبت به نقشه برداری اقدام کنید. حتی در نزدیکی آب و دریا نیز محاسبه ای دقیق خواهد داشت. خرید جی پی اس یکی از اولیه ترین و ضرورتری اقدامان تقشه برداران در دوران است.

حمل آسان

نقشه برداران و مهندسان بعضا با این دغدغه رو به ور هستند. خرید جی پی اس نقشه برداری از آن های فضای زیادی اشغال میکند و دست و پا گیر است. در صورتی که این فرضیه اشتباه است. نقشه برداران میتوانند با قراردادن GPS نقشه برداری در کیف یا کوله پشنی و قراردادن آن بر ماشین به سرعت و با دقت عملیات جمع کردن دیتا . اطلاعات را به پایان برسانند. بیشتر این سیستم های بصورت مداوم با گیرنده های رفرنس در ارتباط هستند تا در گرفتن اطلاعات با خطا مواجه نشوید.

ارتباط آنلاین با مرجع

جی پی اس در نقشه برداری بسیار کارامد است و به دلیل ارتباط آنلاین آن با مرجع اصلی میتوان خروجی بسیار دقیق گرفت. یکی از دلایلی است که میتوان با توجه به آن با خیال راحت اقدام به خرید جی پی اس نقشه برداری مرد.

چرا خرید جی پی اس نقشه برداری؟

همانطور که در بالا گفتیم جی پی اس در نقشه برداری تا حد زیادی در بالا بردن دقت و صحت نقشه برداری دخیل است. یکی دیگر از ویژگی های gps در نقشه برداری اندازه گیری جابه جایی شبکه های میکروژئودزی است. با استفاده از این ویژگی میتوان به محاسبه مختصات مکان ها و جاهای حساسی مثل سد و رود پرداخت.

نقشه برداری با gps

در کشور آمریکا یک گروه نقشه برداری معمولا از چهار نفر تشکیل شده و از وسایلی استفاده میکنند که دارای طیف بزرگی است. از تزانزیست مهندسی بگیری تا تا دیوایس های الکترونیکی توتال استیشن کامل با حافظه نگه داری اطلاعات. نقشه برداری با جی پی اس را میتوان با دو نفر و دو دستگاه انجام داد. اگر میتوانید از دستگاه های بیشتری استفاده کنیدو با خروجی بهتر و اطلاعات دقیق تری رو به رو میشوید.

هزینه نقشه برداری با جی پی اس

در برآورد هزینه نقشه برداری با جی پی اس در مقابل روش های قدیمی و ساده باید به سه نکته اساسی اشاره کرد.
  • قیمت برنامه مورد نیاز برای پردازش دیتا جز هزینه خرید گیرنده به حساب میاید.
  • هنگام استفاده از جی پی اس در نقشه برداری به وسایل نقلیه بیشتری نیاز دارید چون برای هر یک نفر حدودا یک وسیله نقلیه لازم است، این نیز موردی است که باید هنگام خرید جی پی اس نقشه برداری به آن توجه کنید.
  • برای محسابه و کار نقشه برداری با جی پی اس به افراد خبره در این زمینه نیاز دارید هرچند که میتوان برای استفاده طولانی مدت و پروژه، افرادی را تعلیم داد تا بتوانند بطور درست از آن استفاده کنند
  • از آنجایی که قیمت جی پی اس در نقشه برداری نسبت به وسایل دیگر بالاتر است. اما طول عمر آن نیز بیشتر است و برای مثال اگر یک شرکت مهندسی و نقشه برداری نسبت به خرید آن اقدام نماید نه تنها ضرر نکرده بلکه برایشان بسیار مقرون به صرفه است در دراز مدت. آنها میتوانند برای سالها بدون مشکل از آن در نقشه برداری استفاده کنند.

نکات مهم پیش از خرید جی پی اس نقشه برداری

  1. در این قسمت چمد نکته مهم در مورد استفاده و امکانات خوب جی پی اس در نقشه برداری میپردازیم
  2. جی پی اس ها حدود هفت ماهواره فعال دارند، با امکان رویت هم زمان چهار ماهواره
  3. هر گیرنده میتواند حدود چهل و پنج دقیقه محاسبه انجام دهد
  4. هنگام استفاده از جی پی اس در نقشه برداری باید به این نکته توجه کرد که محسابه بصورت نسبی انجام میوشد به همین دلیل در هر با برداشت محسابه باید یک گیرنده را در جایی مشخص قرار داد.
  5. هنگام بدست آوردن مختصات یک جای خاص نیاز است همه گیرنده ها حدود چهار ماهواره را دنبال کنند
  6. در هنگام نقشه برداری با جی پی اس به افراد زیادی نیاز ندارید. در بعضی پروژه ها یک نفر هم کافی است.
  7. بطور معمول به 3 گیرنده جی پی اس در هشت ساعت حدود 5 تا 6 نقطه کنترل بوجود آورد
  8. در هر شرایط آب و هوایی گوناگون میتوان از gps نقشه برداری استفاده نمود و در یک مدت طولانی از آن بهر برد.

نتیجه گیری

در این مقاله با فواید استفاده از جی پی اس نقشه برداری و خرید آن آشنا شدیم و دیدیم که وجود آن در پروسه نقشه برداری امری حیاتی است. عدم وجود آن تیم نقشه برداری را میتواند با مشکلات گوناگون روبه رو کند. برای خرید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان هیرو نیز بگیرید.  

چی پی اس در نقشه برداری کاربردهای بسیاری دارد که مهم ترین آن بالا رفتن دقت است.

جی پی اس از یک شبکه عظیم با حداقل بیست و چهار ماهواره تشکیل شده

جی پی اس انواع متفاوت و گوناگونی دارد که هرکدام ویژگی های خاص خودش را دارد

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا